Plats 3

Plats 3: San Francisco

När jag gjorde en preliminär tioitopplista på Rarotonga var jag osäker på om San Francisco skulle placera sig. Jag har ju trots allt varit där förut och dessutom sett och upplevt så mycket annat på resan.

Men det är bara att ge sig. Det är världens vackraste stad! (ja, jag vet, det återstår väl ett par stycken städer i världen som jag inte sett, men tveksamt om någon kan överträffa). 

Kanske var det vårsolens sken och friskhet, kanske var det bedriften att göra staden helt till fots, kanske var det de låga förväntingarna? Men inför de branta kullarna, allestädes närvarande vattenspegeln, inloppet med den gyllene bron, de låga pastellhusen med järnbeklädnader och trådtrassel, det sjukt närvarande Alcatraz mitt i smeten... det är bara att slå fast. Det ÄR världens vackraste stad. Och jag är glad att ha fått det bekräftat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0