Plats 1!

Plats 1: Det nyzeeländska landskapet

Kanske fegar jag ur som inte utser en speciell plats eller ett särskilt tillfälle från alla highlights längs kurvorna på Nya Zeeland. Men samtidigt tycker jag det fantastiska är just helheten. Jag hade sett fram emot några vackra platser och syner på Nya Zeeland men tänkt att man får väl köra en tjugo mil eller nån halv dag för att komma fram till det man vill se. 

Trots att jag rest runt i åtta dagar har jag ju inte sett mer än delar av landet. Men det räcker. Det är liksom vackert överallt! Och sedan finns det så mycket: de långa vackra övergivna stränderna, det gröna som krigar om utrymmet på kullarna, de spetsiga bergen. Vulkaner, gejsrar, grottor, grönt hav, utsikter ... you name it.

Så toppen blev alltså den vackraste staden, det häftigaste byggnadsverket och det mest fantastiska landskapet.

Kommentarer
Postat av: Kaj Persson

Ett helt riktigt val, jag intygar. Och ändå har du ju inte sett sydön med sin, åtminstone nästan, regnskog, fjordlandskapet nere i sydväst, Mount Cook och alla de andra bergen, fjällbäckar kan man ju inte säga, för fjäll finns ju bara här, men bergsbäckar då, och mycket, mycket mera...

2011-02-28 @ 15:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0