Lite att skylta med

Tänkte att ikväll, sista kvällen på resan, skulle jag gå ut och äta lite finare, lite amerikanskt. En New York Steak, kanske. Ett glas rött. Så jag drog mig bort mot gatan där jag sett ett antal restauranger. Och internationellt i all ära, men ska det vara så förbannat omöjligt att få tag på en bra restaurang med inhemskt kök i detta land?? Har dom inte de största biffarna, det mesta utbudet av såser, de läckraste potatisarna? Jag passerade säkert fyrtio restauranger med Vietnamesiskt, Thai, pizza, sushi, kinesiskt... Till slut fick jag ge efter och äta thaimat, som iofs var mycket god. Och jag tog i alla fall en Budweiser till!

När jag sedan gick parallellgatan tillbaka hittade jag TVÅ snobbrestauranger med det där jag letat efter.

Så några skyltar från dagen:



Amerikanerna är ju galna i att varna för allt och överallt. På motellet finns två rum där rökning är tillåtet, högst upp längst in. Då måste man på ingången till byggnaden varna för att det kan lukta rök. Och att det dessutom, vilket delstaten känner till är FARLIGT. Man är ju rädd för att någon ska stämma skiten ur företaget. Började stämningen i serien Dallas när JR sade: -I will Sue Ellen? 



På Golden Gatebron finns det hjälptelefoner för självmordskandidater. "There is hope..."



Kanske bör de bege sig till den här butiken?
(ni minns väl Morronsoffan!? Vad hette han: Torben, Preben....?)

Kommentarer
Postat av: Zanna

Karsten Torebjer - psychic medium

;D



http://www.youtube.com/watch?v=L5VcVngGSa4

2011-04-03 @ 19:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0