Frukostgnäll igen

Har jag varit en gnällig bloggare? Jag som själv tycker att jag har stort tålamod, inte är kinkig eller kräsen och vara flexibel och överseende. Tycker man måste vara det när man är ute och reser och observera snarare än bli irriterad. Det förstör ändå bara humöret fär en själv.

Men jag har en känsla av att jag inte gjort annat än gnällt över hotellfrukostar?? Och nu kommer en påspädning. På mitt motell utlovades 'continental breakfast'. Det är ju ändå inte så tokigt: man får lite i magen så man står sig fram till lunch utan att krångla. Så jag förutsåg det vanliga: flingor och mjölk, rostat bröd, juice, kaffe eller te. Inget schangdobelt, men good enough för att slippa äta dyrt ute eller fixa på rummet.

Nå, vad får man? Kaffe och chokladcroissant. Bara. Kaffet står i en termos i lobbyn, bakverken ligger i ett plastskåp. Kaffe och CHOKLADCROISSANT. Verkligen kontinentalt, bara cigaretten som fattas? Ska det kallas frukost?? Till i morgon tänker jag 'lyxa till det lite' och har köpt en blåbärsyoughurt som jag placerat i fönsterspringan.

Kommentarer
Postat av: Elias

om du vill avnjuta en kontinental frukost i sthlm är djurgårdens båtklubb ett tips, de kör svart kaffe och cigg för typ 30 spänn.

2011-02-23 @ 09:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0