-Fram me' garna?

som öBo skulle exklamerat, eller –”Hämta håv”, som barnen hojtade när de var små så fort de såg minsta spigg i vattnet.

Försökte idag gå runt och fotografera lite av fisklivet bland korallbumlingarna på botten. Inte så lätt att på bild fånga de snabba rackarna under vattnet. Men det är ganska fascinerande med fiskarna man kan se inne nära land. Så många och så vackra. Skulle man ta en glasbottnad båt ut till revkanten skulle man säkert se mycket mer, men jag nöjer mig med lite halvakvariekänsla! Och att simma stilla, bara sitta på huk på botten eller vada bland stenarna och kolla fiskar är skönt. Och jobba på sin vita rumpa.

Min kropp är liksom kalibrerad för Östersjötemperatur och jag kan på en halv grad när säga om det är 16, 17 eller 18 grader i vattnet. Jag är sämre på de temperaturer som råder här i lagunen, men skulle tippa på 28-29.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0