Nu ar jag har!

image4

Klockan ar sju pa kvallen lokal tid, dvs. Fyra pa natten svensk. Ogonlocken hanger tunga som ryamattor over ogonen men den ryska änkan som jag hyr huset av ska ta med med ut pa stan och ata. Kul. Lika bra att halla igang for att forcera fram tidsomstallningen. Har varit pa campusomradet idag. Harlig kansla att vara pa ett amerikanskt campus.Myller av studenter. Byggnader i alla mojliga stilar och tidsaldrar. En liten udda sak jamfort med campus I Linkoping: harochdar marscherar sma trupper med militarer omkring pa led (!) och hojtar sadar som i amerikanska filmer med en sergant framfor som skriker. En massa praktiska saker maste ordnas. Rakna med ett litet ?hell? de forsta tva veckorna, varnade Ia som var utbyteslarare I Linkoping forra aret mig. Man far ha talamod. Men jag oroar mig inte saskilt mycket, for det kommer sakert att ordna sig bara det tar tid. Alla utbytesstudenter brukar ocksa beratta om kaoset de forsta dagarna nar man ska springa runt till olika kontor for att fixa olika saker. Alla manniskor jag traffat ar sa trevliga och hjalpsamma, bade pa International Office, Scandinavian och Economics Department. Resan over var ovantat smidig. Traffade Jacob som ar utbytestudent fran Linkoping pa planet. Fick skjuts av hans kompis till huset jag ska hyra. Damen som bor har vantade med ryskt te och middag och hll mig vaken fram tills jag stupade vid tiotiden. Jag behovde dock inte saga sa myckt sjalv ? hon stod for det mesta? Men med glimten i ogat: jag lovar att hlla dig vaken sa lange det gar. Far se hur det blir ikvall?

Kommentarer
Postat av: Eva Lund

Riktigt mycket lycka till Peter med din termin i USA. Nu gör du något som jag aldrig vågat och jag kommer med spänning att följa dina inlägg. Jag är nyfiken på om responsen från studenterna under och efter en föreläsning skiljer sig från det vi är vana att se här. Har dom mer eller mindre självstyrt lärande jämfört med våra? Jag hoppas få svar i dina inlägg, Hälsningar Eva

2007-09-21 @ 08:47:40
Postat av: Charlotta

Härligt att höra att resans början präglas av kontakter, optimism och tillförsikt, precis så som jag känner dig. Veckan innan resan hade det strulat med så mycket och på bloggen beskriver du hur du nästan ångrat alltihop. Så icke nu, eller hur? Vi följer dig hemmifrån och önskar dig en härlig tid. Because you´re worth it.

2007-09-21 @ 20:41:08
Postat av: Charlotta

Ojdå, man kan ju inte korrigera stavning efteråt.
Nästa gång ska jag kontrollera stavningen innan jag trycker på "skicka kommentar". Hemifrån har rimligen bara ett m...

2007-09-21 @ 20:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0