USAs delstater

Eftersom mina studenter igår visade sig kunna placera in i stort sett alla Europas länder på rätt plats på en blindkarta (och ingen ens förväxlade Sverige med Schweiz) kunde  jag idag inte låta bli att testa mig själv på motsvarande karta över USAs delstater.

Jag fick in 29 av 50 på rätt plats. Knappt över gränsen för godkänt, eller? Ytterligare 11 placerade jag i grannstaten och resten var helt åt skogen. Drog tom till med någon stad som förslag på delstat.

Hur många klarar DU?  http://www.freeprintablemaps.net/north-america-maps/usa-maps/maps/USA-states-numbered.pdf

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Nä, jag tänker inte göra nåt blindtest på delstaterna, lika lite som jag tänker göra nåt vanligt IQ-test. Vill gärna leva i villfarelsen att jag är lagom klok ändå! Skönt att höra att även kartgalna Peter missade en och annan. :-)
//Charlotta

2007-10-04 @ 18:43:38
Postat av: Joakim Runnsjö Pol Kand etta

Tittade på det lite snabbt, men kan typ inte många. Fast det är fortfarande lika kul att klaga på amerikanare och deras geografikunskap :-)

2007-10-08 @ 19:12:39
Postat av: Bertil

Hur länge får man hålla på?

2007-10-11 @ 11:38:58
Postat av: Linda

31 klarade jag att pricka in, men jag tror jag nog kan plita ner runt 45, det är alltid några man glömmer bort. Visst är det skoj med geografi??

2007-10-14 @ 10:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0