Svar och nya frågor

Dags att avslöja vad flera bloggläsare redan listat ut:

Jag har bokat resa till Hawaii den 28 november. Bland annat Martin och Elias har ju resonerat lika som jag gjorde. Nu hoppas jag vid Gud bara att jag kommer dit, att foten har läkt såpass att jag kan gå på den och resa på egen hand!

"Queens Blend" är som Peter m fl listat ut naturligtvis Drottningsylt. Tyckte bara det var ett så tjusigt namn på den iofs goda blandningen av blåbär och hallon (inte jordgubb, väl?!) som trots det svenska namnet alltid varit mycket mer jordnära för mig.

När man ligger och tittar i taket med sitt ben i paket dyker det upp små egenproducerade funderingar:

-varför är det så intressant att läsa David Beckhams blogg?
-varför går det inte att se en dörr som är gjord av träd på gatan härutanför?

Så två på engelska;

-what did the man say when he couldn't stop his car?
-why does this coffee tastes like dirt?

Häls(e)ningar

Peter
(tack Thomas Sonesson för den sista vitsen!)

Nedan: höst på 13th Avenue. (kan vara till hjälp för gåta nr 2)

Höst på 13th Avenue

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Du och dina gåtor! Jag begrep inte ens att det VAR gåtor först. Har David Beckham överhuvudtaget en blogg? Dina sk ledtrådar gör inte saken lättare. Jag får be ungdomarna om en tankesmedja.

2007-10-18 @ 13:15:10
Postat av: Linda

Hej Peter!

Jag har missat att hänga med i din blogg, så nu läser jag ikapp allt igen. Så jag hade alltså rätt när jag gissade på Hawaii? Varför fick inte jag cred frö det i ditt inlägg? Jag var väl den första som gissade på Hawaii just för att det känns så otippat att just du ska åka dit? Jag har inte ens sett nån annan som gissat på det? men det kanske kom efter min kommenter? hm...... Ett noll till mig iaf!!!

Vad menar du med ledtråd till andra gåtan? Nåt med träddörren som inte går att se? Förklara tack!!

Och hemskt rolig avslutande kommentar med 'häls(e)ningar', ha ha ha ha
Klockrent!!

2007-11-11 @ 12:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0