Jag skyfflar elefantskit

image28

I lagom Sverige brukar vi försiktigt gödsla med små söta alger, gullig spillning från höns eller möjligen någon hästblaja om vi ska slå på stort. Det duger naturligtvis inte i det här landet där allt ska vara störst. Nej här är det elefantskit som gäller, men så blir rosorna i tallriksformat och stjälkarna som underarmar...

Min goda kollega Ia på institutionen var så glad över att på utlottning från Seattles Zoo ha vunnit ett lastbilslass elefantspillning. I helgen hjälpte jag henne att lasta detta på en härlig gammal Ford-truck från 1969 med ett motorljud som borde hörts nästan hem till Sverige. På bilden står jag och skottar upp "Zoo-Doo", som skiten försiktigtvis kallas här, på flaket.

Vi brummade sedan med elefantlukten kring flaket hem till henne. Ia öste och jag körde ut det med (en tvåhjulig, helt suverän konstruktion) skottkärra runt om i trädgården. Ias hus låg med vacker utsikt över Puget Sound, viken från Stilla Havet som letar sig in till Seattle. Rosorna hade fått en omgång zoodoo redan förra året och var stora och vackra. Vi avslutade med en kaffe med choclate chip (jag) respektive örtte (Ia som fastar) i några av höstens sista solstrålar med uns av värme i.

PS Kommentera gärna inläggen, det vore roligt att se reaktioner från er som läser. Till just det här behövs dock inga kommentarer typ "skitgöra", just den har Ia och jag redan kommit på själva. Och så återstår ju frågorna om "Queens Blend" och vart jag bokat resa i november.

Kommentarer
Postat av: Charlotta

På A svarar jag "XX" (vilket betyder vet inte och det smakar förmodligen lika konstigt som lingonsylt, så jag bryr mig inte)
och på B svarar jag "det vet jag, men får uppenbarligen inte säga avslöja det" (å förresten, vad är väl en resa till .... det är säkert alldeles urtråkigt, urtrist och alldeles - underbart)

2007-10-08 @ 20:44:41
Postat av: Peter Håkansson

Vad gäller Queen's Blend så borde det rimligtvis vara Drottningsylt (före enkel gissning?), men var du skall åka i november blir jag inte riktigt klok på; med tanke på ditt Twin Peaks intresse har det kanske med serien att göra?

2007-10-09 @ 09:08:35
Postat av: Martin

Med tanke på att du kommer till hela nordamerika på 490 USD, så blir ju det exotiska upp till dig. Skulle kunna vara Alaska, dit åker inte så många - men det faller nog på Lottas Askunge-travesti - Alaska räknas nog inte till de underbara ställena i hennes bok... Återstår soligare resmål, Acapulco också tänkbart, men dit kan man ju faktiskt åka charter hemifrån numera, låt vara inte för 490 USD. Nej, jag satsar min sista glas-sko på att du gör en Elvis, och drar till Hawaii på långhelg. Låter acceptabelt även i min bok!

2007-10-09 @ 22:48:55
Postat av: Christian Lord

Att saker och ting är gigantiska i USA har man förstått men att vinna "Zoodoo" för att trädgården ska växa till sig är galet. Undra om elefanter ger mycket avföring.
Angående din resa så är det faktiskt väldigt svårt. 490 USD låter som ganska mycket för inrikesflyg. Det kluriga är att du inte tror att du skulle åka dit annars. Gissar på Aspen för att bara ha gissat nått.

2007-10-10 @ 18:04:48
Postat av: Bertil

Jag tror att du drar till Hawaii och funderar på plats om du ska ta den där nybörjarkursen i surfning eller inte...

2007-10-11 @ 10:26:48
Postat av: Bertil

Eller varför inte Nya Zealand? Det är ju inte så långt bort från där du är nu, fast om tre månader är det nästan så långt bort som man överhuvudtaget kan komma från där du är då.

2007-10-12 @ 23:11:39
Postat av: Linda

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhh, nu ser jag att det är fler än jag som gissat på Hawaii!!
men ärligt talat Peter så var jag FÖRST!! Jag kommenterade det i nåt annat inlägg för en stund sedan, att jag minsann inte fick cred för att jag gissade först. Det fick minsann MArtin Och Christian...hrmpf!!!! (förolämpad) Jag har letat igenom varenda inlägg för att se var nån annan hade gissat på Hwaii, och först nu såg jag det!!

2007-11-11 @ 13:07:19
Postat av: Linda

Ps! Jag gissade rätt redan den 4 oktober, medans de andra gissade den 8e eller 9e oktober! Dessutom var det min ENDA gissning, så jag borde få dubbelcred!!!

2007-11-11 @ 13:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0