Indiansommar, Russel och jag

Torsdag till söndag har jag varit kattvakt. Jag har bott i Ias hus medan hon varit på konferens, sett till katten Rusell och vårdat min läkande fot. Jag tyckte jag var på gång igen tisdag-onsdag men nu har jag varit så trött, helt utan energi, knappt orkat läsa en bok. Det har varit skönt på dagarna, de många veckornas regn har bytts mot solsken. Det är inte mer än10-12 grader i luften, men ändå skönt mot husväggen tyckte både jag, katten och kolibrierna. Seattle ligger i höjd med Paris ungefär, så lite varmare än Sverige ska det vara.

Jag har suttit i solstolar på olika sidor av huset, njutit av den vackra utsikten över inloppet till Seattle genom Puget Sound, kunnat kolla sjöfarten, och när det klarnat upp skönjt de snöklädda bergstopparna i väster. Druckit kaffe ur termos med mikrat äpple (med socker, kanel, smör och havregryn förstås), läst, vilat och inte behövt prata med någon på fyra dagar mer än katten.

Inte mycket att blogga om sålunda ... men nedan finns några klickbara bilder från indiansommaren. Familjen avreste från Sverige i lördags morse, gör nu NYC osäkert och kommer hit på tisdag. Jippi!

                       

                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0