Bruten häl men en jävel på armbrytning?

Idag har jag varit på återbesök och tagit bort de 10 stygnen på utsidan. Åtta stygn till finns inuti samt trådar och lite annat jox jag inte riktigt förstod. -"Det ser bra ut"!, sade doktorn. Det betydde nu inte så mycket. Nio dar till på två kryckor med min kära känga av slalompjäxtyp på dygnet runt. Därefter kanske jag kan börja stödja lite på foten ibland och bara använda en krycka stundvis. Det går sakta!

Men jag börjar vara en jävel på kryckor! I början orkade jag inte särskilt långt. Idag har jag först gått fyra kvarter till bussen och sex kvarter från bussen till sjukhuset. Sen gav jag mig fasen på att klara att gå från sjukhuset, som ligger här på campus, till jobbet. Det tar 12 minuter om man är frisk men är uppför med flera trappor hela vägen. Jag räknade till 199 trappsteg. Men eftersom det inte går att träna som jag hade planerat får det här bli höstens workout. Blir nog svårslagen i armbrytning i vinter. Stannade på the Hub och tog en ovanligt god kaffe med välförtjänt björnbärsmuffin på vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0