-Våldtäkt eller olycka?

Jag hade kommit hem från restaurang och satt i godan ro och läste tidningen vid tiotiden. Då hördes det de allra värsta skrikandet utifrån någonstans, riktigt hemska, typ dödsångest ungefär. Först lyssnar man några sekunder tvivlande, sedan var det bara att rusa ut. -Våldtäkt! var min första tanke, eller, ett barn har blivit överkört ... grabbade mobilen och låste dörren efter mig och kutade ut i bara strumplästen.

En bit bort på gatan ser jag någon som ligger, samtidigt som fler grannar rusar till från olika håll. När jag närmar mig i mörkret ser jag en kvinna ligga och skrika hysteriskt men jag ser inte om det ligger ett påkört barn eller ett dödat djur under. Men det gör det inte, vi kommer fram fyra personer och försöker få nåt vettigt ur henne men hon bara skriker och hulkar. Efter någon minut kommer en man fram ur mörkret och då börjar hon skrika ännu värre, rusa upp och ifrån honom samtidigt som hon vrålar. Han vrålar tillbaka. Vi lyckas förstå att hon försökt ta sig ur hans bil, kanske släpats med en bit, enligt honom börjat slå på bilen varvid han börjat slå henne ... versionerna går isär och de är helt hysteriska. Men helt klart bekanta med varann. En av oss har ringt 911. Någon försöker leda bort mannen medan jag sätter mig hos henne, försöker fråga vad hon heter, hålla hennes hand och se om hon är skadad. Hon är knappast kontaktbar. Det luktar lite misstänkt. Mannen försöker tränga sig fram till henne, de börjar skrika åt varann igen. Så håller det på några minuter. Kvinnan ömsom ligger på marken och gråter, ömsom rusar upp och skriker åt mannen. Hon uppmärksammar då att en av oss pratar i telefon. -Ni ringer väl inte polisen, vrålar hon. Men det är just vad vi gjort, och ambulans, först trodde vi ju att hon var allvarligt skadad. När de upptäcker att polis är tillkallad rusar mannan mot bilen, kvinnan vilt skrikande likaså. Vi försöker gå emellan men vill inte ta till våld. Mannen sliter in kvinnan i bilen och rivstartar utan lysen medan den av oss som pratar med polisen ger dem bilnumret. Högst en minut efter de dragit iväg på gatan kommer en, strax tre polisbilar samt en ambulans. Vi ger signalement och polisen drar iväg igen. De måste ha varit rejält drogade båda två. Vi hoppas de inte mejade ner någon annan med bilen när de flydde och att polisen skulle få tag på dem.

Jag frågade de andra på gatan om detta var vanligt förekommande här, men något sådant hade aldrig hänt förut i de här "lugna" kvarteren. Tur det...! Lite uppskakande! Som i värsta TV-serien!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter ju som värsta "Cops"-avsnittet!

2007-10-07 @ 03:05:29
Postat av: Johnny Lundell

Va läskigt! håller med tidigare talare, värsta Cops-avsnittet. Första gången jag hittar hit och har bara hunnit läsa om drama och elefantgösel, men hoppas i alla fall att du har det bra.

2007-10-09 @ 11:35:33
Postat av: Christian Lord

Låter som en mycket otrevlig upplevelse det där. Får ju även jag en bild av just Cops. Kan väl knappt bli mer amerikanskt än sådär.

2007-10-10 @ 17:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0