Utan pengar!

Lördagkväll. Jag befinner mig i ett motellrum i den lilla staden Astoria vid Stillahavskusten i delstaten Oregon, ca 35 mil söder om Seattle. Just att jag befinner mig på detta motellrum just nu är jag väldigt glad över! Jag har åkt bil hela dagen och sett en massa spännande, bland annat varit uppe på Mount Rainier, ja inte på toppen men på den högst belägna körvägen på närmare 2000 meter bland is och snö. Det var lite läskigt att köra på serpentinvägar med sommardäck.

När jag kom till Astoria och skulle checka in på ett motell sade de att det inte fanns pengar på kreditkortet! Fan, vanudå!? Tja, jag använder det till allt, och den här månaden har det väl dragits Hawaiiresa och hyrbil och lite annat och den 27e när nya pengar går in är först i morgon. Vad gör man 35 mil hemifrån med nästan tom bensintank och inget kreditkort???

Ringer till Sverige och väcker hustrun mitt i natten, förstås! Hon förde över pengar via datorn, men man vet ju inte hur fort de går in på kontot, nästa bankdag eller? Ser framför mig att sova i bilen med minusgrader ute. Räknar min cash, hm 29 dollar, det räcker knappast till bensin hela vägen tillbaka. Gräver överallt och hittar 10 dollar till i en byxficka. Åker och tankar och det blir nästan fullt, tur att bensinen är billig i det här landet! Då kan jag ta mig tillbaka, även om det är surt att köra hem mitt i natten. Åker på chans till ett (annat, för att slippa skämmas igen) motell och se, hustruns pengar HAR gått in. Jag får rum, med utsikt över vattnet och trådlöst internet för 60 bucks.

Återstår nu bara att se om någon restaurang accepterar kortet också. Lite svårt att ta springnota med min fot. 

Glaciärtopp

Glaciärtäckt fjälltopp döljer sig bland molnen. Snökäpparna är 4 m höga för här kommer det många meter snö på vintern - inget ställe för hustrun precis.

Fjällräv

Jag lyckades få en bild på någonslags gråsvart räv som dök upp i snön.

Kommentarer
Postat av: Linda

Härliga äventyr!!!

Det bara måste ju hända såna saker som att kortet inte funkar eller dylikt, det är ju då det blir lite spännande under resans gång, och man blir desto lyckligare när det ordnar sig!

Som min sits nu ungefär: Stressad över uppsatsen, kuggade Styrningetentan IGEN (dvs måste skriva den i februari när jag borde varit klar med skolan för gott) bilen har pajat och kostar 3000 kronor, plus det faktum att om 2 månader är jag arbetslös och utan bostad! Livet kunde vara bättre! Ja just det, en sak till, jag är ju även supersingeln!!!
Man kan bli deppig för mindre.....

Men då får man väl tänka att nu när allt är skit så kommer jag bli desto gladare när det ordnar sig, för det måste det väl göra snart...eller?

2007-12-13 @ 14:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0