Ta på dig skorna

~~~Varje gång du tar på dig skorna så medge att det känns skönt!~~~

Povel, släng dig i väggen. Eller snarare golvet! Nu har jag för första gången på 6,5 veckor en vanlig sko på högerfoten. Aldrig trodde jag väl det skulle vara en sådan sensation att få ta PÅ sig skorna.

Jag har ilägg i hälen på ca 2 cm. Foten är förstås klen och jag kan inte gå upp på tå, så det blir en konstig gång med typ myrsteg och sätta foten långt fram och sedan lyfta upp den när den är rakt ner för det går inte att föra den bakåt. Men jag tränar väl säkert upp den inom några dar. Det är fortfarande ganska svullet, men jag ligger 1,5 vecka före normalläkningen. Och så använder jag en krycka att stödja mig på, nu i början iaf. Och jag ska fortsätta att sova med en sko på ett tag till. :(

Min gamla känga som jag burit dygnet runt i enochenhalv månad har nästan blivit en del av min kropp, och samtidigt som det är skönt att bli av med den, och lämna "cyborg"-livet, känns den som en kär gammal vän.

Dr. Teitz är för övrigt den vänligaste läkare jag träffat. Hon bemöter mig som jag är en människa hon bryr sig om, till skillnad från svenska läkare som ser en mer som ett objekt som bara upptar deras tid. Och jag kom tio minuter för tidigt till kliniken idag, men fick komma in före utsatt tid, bara en sån sak.

Dr. Teitz

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Jag har full förståelse för att det känns bra att ta på sig skor. Helst ska man ha många att byta av med, att variera efter tillfälle, humör och färg. Kanske ser du nu på min skogarderob med nya ögon? :)

2007-11-21 @ 12:52:30
Postat av: Linda

he he, du måste visa de där myrstegen när vi ses efter jul, jag förstår inte riktigt din beskrivning av att du inte kan föra foten bakåt?

PS! Nu fick du väl lite triumfkänsla i och med att du läkt snabbare än normalt? Det kan ju kasta skugga över det där påståendet du läste när du skadat dig, att hälsenan kan gå av på medelålders 'otränade' män? Uppenbarligen är du ju i fin form med bra läkekött!!

2007-11-23 @ 23:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0