Nils Liedholm

Jag visade ett par vilsna italienare vägen till universitetets bibliotek i morse när jag gick av bussen. De var så tacksamma och vi pratade lite på knackig engelska. De frågade varifrån i Sverige jag kom och jag svarade uppgivet Linköping, för ingen ute i världen brukar känna till Linkeboda. Men mannen sken upp och sade -"Ooh, that is near where Nils Liedholm came from!"

Jag tänkte att fotboll förbrödrar och att det är fantastiskt att den gamle liraren ännu är så känd bland italienarna. När jag sedan gick in på internet på jobbet var det första jag såg att han just gått bort. Det var ett märkligt sammanträffande för jag brukar inte diskutera honom så ofta, men upplyftande att just idag höra att legendaren fortfarande var hågkommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0