Min nya snuttefilt

Jag har blivit extremt datorberoende här. Inte nog med att jag gör power-point-presentantioner till undervisningen, jag sköter delvis jobbet hemma via mail och läser dessutom tidningar, mailar och bloggar för att hålla kontakter åt olika håll. Men inte hade jag drömt om att datorn också skulle bli min nya snuttefilt!

Det är lite pinsamt ... men (som familjen som besökt mig vet), det är väldigt kallt i gästrummet där jag bor. Ett dragit hus från 1914 med enkla fönsterrutor och värmen i sovrummet fungerar inte. Så jag sover med tredubbla täcken och mysoverall. Igår kväll var det ändå så förb-t kallt. Jag har haft datorn på sängbordet de senaste dagarna och lyssnat på Winnerbäcks nya, melankoliskt vackra CD i hörlurar innan jag somnat. Igår kväll tog jag datorn i knät för att öppna mediaspelaren, kände då den gosiga värmen från den och ... javafan, jag smög ner hela datorn under täcket, somnade med den, varmt och skönt!!

Kommentarer
Postat av: Peter Håkansson

Ja vad skall man göra, nöden har ju som bekant ingen lag. Lite av varmvattenflaskor för cybersamhället.

2007-11-13 @ 09:06:45
Postat av: Charlotta

Finns det verkligen inga vetekuddar i det där landet?! De är mjukare och verkar gosigare som sängkamrat än en dator. Men Winnerbäcks-snuttandet har jag förståelse för!

2007-11-13 @ 09:36:01
Postat av: Martin

Själv tror jag mer på värmen från datorn än från Winnerbäcks betonggrå, planekonomimärkta industriöken till östeuropa. Dessutom ihopblandat med värsta sortens irländsk folkmusik. Nej, hans CD lämnar min stereo nu...
Då skulle jag hellre pröva Keisha Cole eller Alicia Keys för lite amerikansk so(u)l-värme.
Vi har vinter, runt jobbet är marken vit. Brrr. Vart tog den globala uppvärmningen vägen? Och då menar jag inte den ekonomiska!

2007-11-14 @ 21:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0