Halloweeeeeeen

Igår fick vi uppleva en alldeles äkta amerikansk Halloween. I någon vecka nu har byggnader och lokaler varit utsmyckade med pumpor, spindelnät, skelett, diverse lampor och andra Halloweeenprydnader. Det är verkligen överallt, även i affären och offentliga lokaler som på sjukhuset. Ungefär som adventsutsmyckning i Sverige.

På själva Halloweendagen var det fantastiskt hur många människor som var utklädda till allt möjligt. Inte bara barn utan personal i affärer och vanligt folk på gatan. En del i något enkelt som ett hårband med öron på men väldigt många i perfekta kostymer. Lotta, Sofie, David och jag var ute på stan på kvällen och de flesta människor som gick ut och åt, strosade på stan eller förstås var på väg till något party var utklädda i fantasifulla utstyrslar. På dagen gick utklädda barn och tiggde godis med "trick or treat". Halloween är en stor grej här, uppenbarligen, och det var väldigt charmigt med alla utklädda människor. Pumpa- och godisindustrin jublar.

Jag kan bara tänka mig hur jag och kollegorna på IEI skulle dyka upp i förklädnad på jobbet en dag på året. Lärarna i blodstänkta rockar, administrativa personalen i skräckinjagande utstyrslar, städarna i batmankostymer och prefekten i Napoleonkostym... 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaaaaaaaaaaa Peter!! kan du inte införa det konceptet nästa år på Halloween? Tänk dig tentatanten utklädd till häxa eller Roffe till Dracula, ha ha.

2007-11-11 @ 11:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0