Bottennotering

I går på undervisningen kom det tre (3) studenter! VI hade iofs. en trevlig diskussion bitvis, för det var tre av de engagerade. Men onekligen lite tunt. Det var sen eftermiddag före Thanksgiving Day som är idag, så flera hade säkert avrest för att vara med familjen över denna amerikanska storhelg. Jag erbjöd dem för en tid sedan att flytta detta pass, men då verkade det inte som det fanns behov av det.

Thanskgiving är lika stor helg som jul här, ett tillfälle när familjer och vänner träffas över måltiden utan kommersiella krav på presenter som vid jul. Vi får väl tacka de första pilgrimmerna som stötte på land vid Plymouth i Massachusetts på tidigt 1600-tal. Landets kalkonbestånd decimeras dock kraftigt, då den traditionsenliga maten är kalkon med tillbehör. Jag är bjuden till Chuck och Debra och deras vänner, så jag räknar med att få uppleva ett äkta firande. Med mitt ömmande ben, ovant vid att plötsligt få börja arbeta igen, tar jag mig med buss och färja över till ön, den första frostnupna morgonen i Seattle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0