-Aloha!

Aloha!

Ja, jag vet, den här bloggens mest förutsägbara rubrik! Men ändå.

Nu sitter jag på min balkong på 14e våningen, tittar ut över solnedgången och lyssnar på Rix Morronzoo (!) på webradion. Det här ÄR på andra sidan jorden. 11 timmar efter Sverige. Släcker törsten med en öl från Tahiti som jag köpte i kvartersbutiken. En, förresten, det är nog nummer två. Det 27-gradiga värmen tar på, för en blek svensk som bytt mörker och duggregn i Seattle mot fyra dagar i solen. Jag har två kvarter ner till Waikiki beach. Slöade där på eftermiddan när solen sjunkit lite.

Efter sex timmar på planet, värme och tramp i gympaskor ser min svullo-fot ut som en bättre amerikansk fotboll, så det blir nog att ta det lugnt här. Men det är väl det som är meningen.

Kommentarer
Postat av: Peter Håkansson

Låter skönt! Här i Linköping är det grumulet och regn. Appropå den där tahitiska ölen, du kan väl dricka en åt mig också.

2007-11-30 @ 08:47:12
Postat av: Charlotta

Du ser lagom avspänd ut, trots att bilden troligen är tagen före ölen. Men vad gör du på stranden i jeans?? Jag vill se badpojken Peter!

2007-11-30 @ 08:55:21
Postat av: Anonym

...och vad är det du har där runt midjan, där som under T-shirten? Ett pengabälte, en ananas, eller något annat?
:-)

2007-12-04 @ 20:17:26
Postat av: Linda

HA HA HA HA, en utbuktning på magen...klockrent!!!

Heter det förresten inte Rix morgonsol?
Eller har jag hört fel i flera år, jag som alltid lyssnar på Titti, Roger och Fylking?

2007-12-13 @ 14:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0