Karriärens höjdpunkt!

På torsdagen är det dags för final exam. Då kommer jag att nå den absoluta höjdpunkten under min lärarkarriär:

Peter ska vara tentavakt!!

Här finns ingen administration kring sluttentamen. Som lärare konstruerar och kopierar jag tentan själv, går till det vanliga klassrummet och delar ut den och ser till studenterna medan de skriver. Sedan samlar jag in, bedömer och sätter slutbetyg som lämnas till administrationen. Tentatiden är bara två timmar, så det är inte utrymme för några mer övergripande frågor.

Det finns inga krav på att ge ut bedömningskriterier, återföring eller rättningsmall. Men det tänker jag lämna ändå, för att även avsluta med att göra som i Sverige. Eftersom jag åker hem på lördag får de som vill ha tillbaka sina tentor med bedömning och betyg komma till mig på fredag eftermiddag.


Kommentarer
Postat av: Charlotta

Darling, I´m ahead of you. Om tentavakt räknas till höjden av karriären uppnådde jag den för 25 år sedan! Vojne, vojne, vad ska jag göra med resten av mitt liv?

2007-12-13 @ 11:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0