Gummi - senaste modet!

Prickiga. Randiga, rutiga. Blommiga eller stormönstrade. Illrött, knallblått, flaggult, chockrosa.

Inte har jag sett så många coola gummistövlar sammanlagt i mitt liv som jag gjort idag. Det har hällregnat två dagar i sträck i Seattle. Gatorna är som sjöar, floder rinner ner för de branta backarna och mer kommer ner i luften. Omöjligt att hålla sig torr.

Men på campus går minst hälften av alla tjejer i gummistövlar. Men inte av tråkig seglar/skogsmulle-typ utan färgglada, ashäftiga. Och dessutom så praktiskt. Medan killarna (jag också) klafsar i genomvåta gympadojjor har tjejerna förnuft att kombinera snyggt och klokt. Kanske har jag missat senaste trenden i Sverige, men jag har svårt att tro att man ser 100 par gummistövlar mellan A- och C-huset.

Så denna modespaning (säkert överraskande att komma från min sida) kan kanske notera en kommande trend? Tänk om det blir som med mössor: i 50 år var det omöjligt att få på en ungdom en mössa om så var 20 minusgrader. Plötsligt hade alla mössa, även inomhus, även på sommaren. Ser vi snart chockrutiga gummistövlar även i solsken och sommartorka?

(här borde jag haft en bild, men jag hade inte kameran med idag. Och vad skulle studentskorna säga (liten vits där av Linda-typ: 'student-skor'!) om en 48-årig lärare började springa omkring och vilja fota deras gummistövlar??)(lade ni märke till en liten vits till?)

Kommentarer
Postat av: Bertil

Vitsen som jag tror du tänker på är ju att du skulle "fota" stövlar, fast den riktiga vitsen är ju att du skulle "springa" omkring, din haltande 48-åriga lärare där...

2007-12-04 @ 20:12:52
Postat av: Linda

Ha ha ha, du är för rolig med dina vitsar. Däremot kände jag inte igen vits av 'Linda-typ'? Har jag sagt nåt så 'clever' som student-skor? Det känner jag icke igen..........

2007-12-13 @ 13:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0