Goodbye, students

Mina studenter

Jon from Canada, Stephen from Seattle, Lupita from Mexico and Ryoko from Japan. Some of my ambitious and nice students from the class European Economics.

Tentorna är nu rättade och resultaten inrapporterade. Vilken spridning i gruppen. Två stycken fick inte ens ihop till godkänt. Ibland undrar man hur folk kan följa en kurs och begripa så lite. Om det finns fyra kapitel i boken om arbetskrafts- och kapitalrörlighet och jag ägnat två föreläsningar åt det, då är det väl konstigt om man tror att 'capital mobility' betyder att arbetare kan flytta till andra länder. Det blir liksom lite svårt att analysera effekten av fri kapitalrörlighet då!

Men några gjorde mycket bra ifrån sig. Tre hade fått klockrena VGn med svenska mått mätt, men förutom de två som inte kom upp i 2.0 hade nog ytterligare två kört i Sverige. Stor spridning på resultaten alltså. Jag kan notera att mina studenter varit sämre än Linköpings på att läsa på i boken och att vårt svenska tragglande med gruppövningar ger resultat.

De som ville fick komma och hämta sina tentor och få reda på betygen på Starbucks på sena eftermiddagen. Som vanligt var det de ambitiösa som kom dit. Vi hade en lång och trevlig fika och intressanta samtal. Flera kommer ju från andra länder och har lite perspektiv på världen, även om ingen satt sin fot i Europa. Medan några studenter i gruppen varit synnerligen trista typer kommer jag att minnas och sakna gänget på bilden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0